Kootje Dijkstra | Hello Cancún!
15820
post-template-default,single,single-post,postid-15820,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_right,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive

26 Aug Hello Cancún!

Well helloooo Cancún!

Ik ben gisteren eindelijk gearriveerd in Cancún, na een lange reis van bijna 22 uur. Ik ben om 6 uur ‘s ochtends opgestaan en lag rond 4 uur ‘s nachts Nederlandse tijd in mijn nieuwe bed in Cancún. Pffff wat een reis zeg!

Op de heenweg naar Düsseldorf stonden we nog in de file, wat wel voor stress zorgde. Eenmaal aangekomen is de auto nog bijna weggetakeld omdat we te lang bij de drop off stonden. Ik moest me al gaan inchecken en mijn koffer afgeven. Uiteindelijk vond ik het afscheid nemen toch wel een beetje moeilijk, en ging ik met mixed feelings het vliegtuig in. Ik zat naast een Duits meisje, die niet zo goed wist wat ze met me aan moest hahah. Ik was namelijk mega lieve berichtjes aan het lezen die vrienden en familie op mijn ereader hebben gezet, dus ik zat daar lekker te janken. Ik heb vrijwel niks tegen haar gezegd en zij ook niet tegen mij 🙂 Op zich vond ik dat ook niet heel erg. Gelukkig had ik veel films te kijken dus die reis viel me reuze mee. De tussenstop op Atlanta was echter wel een beetje vermoeiender en duurde daardoor een stuk langer.

My sweet sissiesssssss wat ga ik ze missen!

Goodbye!!

Priiiiiima eten hoor in het vliegtuig! Ik kreeg zelfs olijfjes 🙂

Uitzicht ergens over de Atlantische Oceaan.

Nog 20 minuten van Cancún verwijderd zag ik deze zonsondergang! No filter needed.

En toen was ik ineens om 3 uur ‘s nachts in Cancún! Daar kwam Claudia (mijn huisbazin) me ophalen en reed naar het huis toe waar ik ga verblijven de komende maanden. Ze had meteen een echte Mexicaanse pizza besteld onderweg naar huis dus die konden we opeten bij aankomst. Nou ik stond dus al meteen in brand door de jalapenos! Nadat ik mijn koffer had uitgepakt en alles een beetje had gecheckt rond het huis, ben ik gaan slapen. Eindelijk!

Mijn kamer/studio in het huis! Hier zit nog een eigen badkamer aan.

Vandaag was ik vroeg wakker, omdat het zoontje van Claudia op mijn raam tikte om mee naar het strand te gaan. Het was half 7. Ik denk dat hij niet helemaal door had dat ik zo’n lange reis had gehad en dat er tijdsverschil zit tussen Nederland en Mexico. Ik zei maar dat ze zonder me moesten gaan, omdat ik nog heeulll moe was (en nog steeds ben).

Het huis waar ik verblijf.

Ik kon niet meer slapen, dus ging ik buiten zitten op het verandaatje. Ik heb gedoucht en ging toen een blokje om om de buurt te verkennen. Het viel me erg op dat de wegen hier echt mega groot zijn en dat je er absoluut niet kan lopen en vooral niet zomaar moet oversteken. Het zijn vooral kleine wijken, die heten ‘supermanzanas’ en die worden omringt door de Avenidas.

In desperate need of coffee ben ik maar random ergens in een tentje gaan zitten, maar daar kreeg ik echt een mok suiker met een koffiesmaakje geloof ik. Dat was een beetje jammer.

Toen Claudia terugkwam ben ik met haar en haar man Carlos met de auto rondjes gaan rijden om de belangrijke dingen uit te leggen. Ook zijn we gelijk langs mijn nieuwe werk gegaan, wat een erg mooie locatie heeft! Het is jammer dat je hier niets met de fiets kunt doen, dat is wel iets wat ik erg zal gaan missen. Het is er totaal niet op ingericht en thuis ga ik overal naartoe met de fiets. Je hebt hier wel goed openbaar vervoer, en een buskaartje kost 8 pesos, dat is echt 40 cent ongeveer.

Ik ga vanmiddag nog even relaxt in de tuin liggen en vanavond ga ik ergens eten, nog geen idee waar. Tot nu toe is de eerste dag een beetje raar, maar wel leuk!

Oja, je kunt me ook volgen op Instagram onder @kootjedijkstra en op Snapchat onder de naam @ko97 ! 🙂